El 2003 pertenece a ...

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ncx

Lanero Reconocido
10 Nov 2002
551
Buscando un demo jugable de half-life 2, resulte bajando un video de demostracion del mismo(mas de 500MB).

Half life 2, luce excelente, desde la fisica, las graficas, el agua. todo es excelente, los escenarios son impresionantes y el game play parece muy bueno, sobretodo cuando en el video muestran que uno se puede subir a un carro y manejarlo. Falta ver los requerimientos.

Despues de ver eso y compararlo con lo poco que he visto sobre DOOM3 (un pequeño video y jugar el alpha de E3) puedo decir, a mi parecer que doom(3) no es mucho en comparacion a half life(2).

No se que pensaran ustedes.
 
Desde hace varios dias he leido que el DooM 3 va a ser un mal juego y que el Half Life 2 será la maravilla.
Pero Yo me pregunto?, será que ID software ha hecho un mal juego en toda su Historia?
Por que sera que algunas personas siempre dicen que los Otro juegos son mejores que los de ID?
TODOS los Juegos de ID siempre han tenido su contraparte. pero todos los desarrolladores vienen y se van, pero ID permanece.

Hagamos un poco de Historia.

Castle Wolfestein y DooM no tenían Comparación No había con quien, Fueron Unicos en su época.

Quake 1 Vs Duke Nukem: Ambos Buenos Juegos, Ambos los jugué y los termine, pero después de acabar el Duke ya como que no se vuelve a jugar en cambio el Quake 1 aun lo juego, de vez en cuando lo vuelvo a instalar y jugar.

Quake2 Vs Unreal Vs Half-Life: Son mas o menos contemporáneos, los tres son muy buenos, los tres los termine y los tres me gustaron mucho. Sin embargo el Quake 2 es el juego que mas veces he jugado, lo jugué en Fácil, Medio y dos veces en difícil.

Quake 3 Vs Unreal Tournament: Son juegos excelentes, los jugué, me gustaron, y termine desinstalando el UT, en cambio el Quake 3 aun esta en mi disco duro.

Y que paso con la competencia de ID? Donde esta el Duke Nukem Forever? Que paso con el Unreal 2? El Unreal Tournament 2003 no tiene ese feeling del UT original.

ID Software NUNCA me ha decepcionado lleva muchos años haciendo Buenos Juegos. TODOS los desarrolladores de FPS tienen que medirse con ID.

Entonces? El DooM 3 sera un mal Juego? Yo creo que NO. Solo que ID nunca muestra todo su potencial hasta que el juego este terminado.

Yo tengo plena confianza en ID. Y se me tocara escoger entre el DooM3 y el HL2 a ciegas sin saber nada de esos juegos y sin haber visto un solo Review Escogería al DooM.
Espero que el Half-Life 2 sea un buen juego. Pero también creo que puede ser una gran decepción (Espero equivocarme). Pero DooM 3 será maravilloso.
 
Borlon lo dijo todo.

Ademas no solamente ID va a hacer Doom3, sino que esta metido en todos los juegos que usen su engine.

Y half life 2 va a ser BRUTAL! pero Doom3 va a ser bestial!
 
toca esperar a ver que pasa, solo el tiempo y nosostros los consumidores sabremos cual juego es domino en el 2k3
 
Pues la gran desventaja de Doom 3 son los requerimientos, se va a necesitar un super computador con una tarjeta de video de ultima generacion un procesador por encima de las 2ghz lo cual no estara al alcance de todo el mundo. Y creo que HL2 va a ser menos exigente en cuanto a requerimientos y por lo tanto va a estar mas accesible al publico.

Igual, el motor de HL2 gano en lo mejor del E3 y tambien hay un pocoton de nuevos juegos que van a utilizar ese engine, y no hablemos de la historia ya que todos queremos saber que paso con Gordon Freeman y el trabajito que le propuso G-Man al final del HL original.

No digo que D3 vaya a ser un mal juego, se ve BRUTAL en los trailers que he podido ver, pero de hay a que cuente con una maquina para correrlo va a pasar mucho tiempo o_O!
 
Originalmente colocado por cL-CyBeRKiLLeR
...half life 2 va a ser BRUTAL! pero Doom3 va a ser bestial!

Es la misma vaina, sólo ke al uno le falta la palabara del otro:

En uno se hará mucha fuerza (BRUTAL!) por la mano de bichos (BESTIAL!), mientras ke en el otro habrá muchos bichos (BESTIAL!) ke nos pondrán a hacer mucha fuerza (BRUTAL!) o no?... errrda! me siento orgulloso de mi 119 =) .

Suertex
 
Perdon guardian :p

Pero es que luego de ver un trailer de DIII no me parece que sea tan resalvaje como los dos primeros (ojo, aclaro que lo que vi fue un trailer)...

Y no me vas a decir que HL tuvo su buena cantidad de aliens y marines como para ponerte a sudar y a maldecir la computadora???
 
HL2 RULZ!!

Miren estos screenshots de HL2 y digan que no es una fuerte competencia para D3...
 

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No puedo esperar para utilizar otra ves el Crowbar

HL2
 

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Parece ser que ya no es en Black Mesa

More ways to die. More reasons to live.
1998: Half-Life sends a shock through the game industry with its combination of pounding action and continuous, immersive storytelling. Valve's debut title wins more than 50 game-of-the-year awards on its way to being named "Best PC Game Ever" by PC Gamer, and launches a franchise with more than eight million retail units sold worldwide.

Now: Half-Life 2.

By taking the suspense, challenge and visceral charge of the original, and adding startling new realism and responsiveness, Half-Life 2 opens the door to a world where the player's presence affects everything around him, from the physical environment to the behaviors ? even the emotions ? of both friends and enemies.

The player again picks up the crowbar of research scientist Gordon Freeman, who finds himself on an alien-infested Earth being picked to the bone, its resources depleted, its populace dwindling. Freeman is thrust into the unenviable role of rescuing the world from the wrong he unleashed back at Black Mesa. And a lot of people ? people he cares about ? are counting on him.
 

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:eek:
hehehe..
pues Halo, Combat Evolved, tampoco se queda atras tiene las mismas graficas q en Xbox, digamos q este año va hacer muy educativo.
 
Halo: Combat Evolved for PC [screenshots] v2

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# Story
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The year is 2552:
Planet Earth still exists, but overpopulation has forced many of her former residents to colonize other worlds. Faster-than-light travel is now a reality, and Earth's unified government, through the United Nations Space Command, has put its full weight behind the colonization effort; millions of humans now live on habitable planets in other solar systems. A keystone of humanity's colonization efforts is the planet Reach, an interstellar naval yard that builds colony ships for civilians and warships for the UNSC's armed forces. Conveniently close to Earth, Reach is also a hub of scientific and military activity.

Thirty-two years ago, contact with the outer colony Harvest was lost. A battlegroup sent to investigate was almost completely destroyed; only one badly damaged ship returned to Reach. Its crew told of a seeminly unstoppable alien warship that had effortlessly annihilated their forces.

This was humankind's first encounter with a group of aliens they eventually came to know as the Covenant, a collective of alien races united in their fanatical religious devotion. Covenant religious elders declared humanity an affront to the gods, and the Covenant warrior caste waged a holy war upon humanity with gruesome diligence.

After a series of crushing defeats and obliterated colonies, UNSC Admiral Preston Cole established the Cole Protocol: no vessel may inadvertently lead the Covenant to Earth. When forced to withdraw, ships must avoid Earth-bound vectors -- even if that means jumping without proper navigational calculations. Vessels in danger of capture must self-destruct.

On Reach, a secret military project to create cyborg super-soldiers takes on newfound importance. The soldiers of the SPARTAN-II project rack up an impressive record against the Covenant in test deployments, but there are too few of them to turn the tide of the war.

Existing SPARTAN-II soldiers are recalled to Reach for further augmentation. The plan: board a Covenant vessel with the improved SPARTAN-IIs and learn the location of the Covenant home world. Two days before the mission begins, Covenant forces strike Reach and annihilate the colony. The Covenant are now on Eath's doorstep. One ship, the Pillar of Autumn, escapes with the last SPARTAN-II and makes a blind jump into deep space, hoping to lead the Covenant away from Earth.

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# Features
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New to Halo for the PC:
Halo allows you to take the battle online with gamers from all over the world in a variety of customizable individual and team based games. Experience the all new multiplayer with the addition of new maps, weapons and vehicles. Halo's been enhanced for play on the PC with the precision offered by the mouse and keyboard and the support of high-end hardware allowing up to 1600x1200 resolution!

Rich sci-fi experience:
Halo transports you into a science fiction universe fresh out of a Hollywood movie. With a detailed, twisting storyline, complex characters and cunning enemies, Halo will fulfill every sci-fi enthusiast's dreams.

Vehicle and foot-based action:
Tackle missions any way you choose, be it storming an enemy base or taking the wheel or gunnery position in a variety of powerful vehicles. Vehicles range from stolen Covenant flyers to human tanks and more.

Intense online multiplayer shootouts:
Take the battle online with gamers from all over the world in a variety of individual and team-based games such as King of the Hill, Capture the Flag, Race, Oddball, Death Match, and more

Huge Weapon Variety:
Enemies can be crushed with a vast array of human or Covenant weaponry, ranging from the stealthy semiautomatic pistols and needler guns to the fierce rocket launchers and fuel-rod gun.

Incredible mission variety:
Fight the Covenant in a variety of missions as they uncover the dark secrets of Halo. Among the many objectives: to attack enemy outposts, raid underground labs for advanced technology, rescue fallen comrades, steal alien vehicles and weaponry, and snipe at enemy forces.

Indoor and outdoor combat:
Fights are seamless in Halo's ultrarealistic indoor and outdoor environments as gamers hunt the Covenant in a variety of single-player and multiplayer battles.

Optimized for the PC:
With the precision of mouse and keyboard support, playing Halo is like never before. Take advantage of their high-end graphic cards and see Halo in superhigh 1600x1200 resolution.

5.1 compatible:
Enjoy a complete surround-sound experience! Enemy troops yell out the front speakers, while friendly troops yell assistance from the right. Meanwhile, hear bullets fired from behind and watch them strike the targets in front of them.
 
joder! no pueden abreviar con links?

Yo solo digo, hasta no probarlos no podemos decir ni mier..da! (perdon la expresion pero es verdad, de foticos no podemos vivir, ni de trailers)

PD. en laneros.com hay demasiadas intenciones creadas hacia ID SOFTWARE, mucha parcializacion por aquello de que la mayoria son q3 o simplemente quake lovers fundamentalistas.......... MEJOR ESPEREMOS! (siento un deja vu por esta ultima frase......... morpheus que sera?)
 
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