¿Cómo convertir una aplicación de java a ejecutable ?

mark0_2600

Lanero Regular
11 Jun 2005
9
Saludos a todos !!! :p

Hola, disculpen, tengo una duda, ¿Cómo puedo convertir una aplicación de java a .exe?, no sé, supongan que tengo la clase hola.class que despliega "hola mundo" en una ventanita..., ¿Cómo le hago para tener el ejecutable de mi programa?

De antemano gracias a todos compadres Laneros :cool: !!!

Marco Antonio :jaguar:
 
Existe un programa que se llama NativeJ, de una vez te digo que no es free pero funciona muy bien.

NativeJ generates Win32 native launchers for Java applications. They look and behave like native Win32 programs. You can create launchers that behave like console or graphical programs, or Win32 services.

Te dejo la Web:
http://www.dobysoft.com/products/nativej/index.html
 
Ese tema ya lo he visto por acá dele una buscada y verá que ahí le dicen que programas hacen eso, por cierto para que un .exe? con eso echa al traste la portabilidad y la filosofía de java.. :s , mejor cree un .jar que le funciona en cualquier plataforma.(bueno desde que tenga el jre/jdk instalado).

Suerte.
 
Esos programas que "convierten " a ejecutables las aplicaciones de java, no son mas aplicaciones que lanzan la aplicacion y de todas formas es necesario tener instalada la Vm de java.
 
kP-Totobany dijo:
Esos programas que "convierten " a ejecutables las aplicaciones de java, no son mas aplicaciones que lanzan la aplicacion y de todas formas es necesario tener instalada la Vm de java.

Claro, nadie dice lo contrario:

powerful Java EXE maker. The executable generated by NativeJ is uniquely customized to launch your Java application under Windows. NativeJ is not a compiler! Think of NativeJ-generated executables as supercharged "binary batch files", with the following benefits:

Custom icon. Each executable is represented by a unique icon, just like native apps.

Native behaviour. When the user double-clicks on the EXE to run your application, there won't be an annoying console window popping up briefly.

Faster startup. Executing a batch file involves a great deal of overhead, including loading the command processor and parsing the batch file. The native EXE loads the JVM directly, resulting in snappier program startup.

Native splash screen. Display a splash screen of your choice immediately upon startup while your application loads.

Unique process name. When viewed in the task list, the user sees tomcat.exe, or jedit.exe, instead of the nondescript java.exe, or javaw.exe. This is particularly important for personal firewall programs, which depend on unique process names to trigger the appropriate filter rules.
I think I compared all existing EXE generators. I decided to buy NativeJ because of the features, the intuitive GUI and the documentation. I didn't know I would also get the best service. Thanks for implementing all feature requests within days! NativeJ helped increase the acceptance of our Java ETL software for Windows user.


Holger Schulz

Install as service. NativeJ generates executables that can be installed as a Win32 service natively, with the ability to specify dependencies.
 
Como ya lo dijeron antes es mas recomendable crear un .jar, para esto existe un programita muy facil de usar que es el jarwizzard, esto si no quiere usar la herramienta que viene con el jsdk.
 

Los últimos temas